El programa Penedès Circular s’adhereix al projecte “Porta a Residurecurs”

El Penedès Circular és un programa supramunicipal liderat per l’Ajuntament de Vilafranca amb la Mancomunitat Penedès Garraf i el Consell Comarcal de l’Alt Penedès per fomentar la transició a l’economia circular a la comarca i millorar la rendibilitat empresarial en base a models productius més sostenibles.

Acte Penedès Circular

A l’acte que es va celebrar ahir, 14 d’Abril de 2021, el programa Penedès Circular s’ha adherit com a pilot a la Borsa de Subproductes i matèries primeres de Catalunya amb la Plataforma “Porta a ResiduRecurs”.

Residurecurs.cat és una plataforma marketplace de la Borsa de Subproductes i matèries primeres de Catalunya, que funciona d’una banda com una eina estratègica d’informació i visibilització de l’existència de recursos industrials i, per un altre costat, com a recurs per a empreses que busquen recursos no convencionals per aplicar en el seu procés. És a dir, les empreses exposen els seus residus perquè puguin ser aprofitats per altres empreses. Mitjançant aquest projecte es convida les empreses a iniciar aquest procés de transformació cap a l’economia circular, oferint eines per optimitzar i aprofitar els recursos o bé obtenir-los i donant-los un nou valor.

Algunes empreses ja han confiat en aquesta iniciativa i es comencen a obtenir els primers resultats: a la plataforma ResiduRecurs ja s’han publicat fins ara 3 anuncis d’empreses del Penedès que ofereixen productes de sarment de vinya, taps de suro i peces de plàstic.

Porta a ResiduRecurs és una aposta del Consell de Cambres de Catalunya com a fórmula per al desplegament de la normativa europea i la normativa de residus, amb el suport de l’Agència de Residus de Catalunya del Departament de Territori i Sostenibilitat (DTES).