REPTES, LÍNIES ESTRATÈGIQUES I MESURES DEL PLA DE REACTIVACIÓ SOCIOECONÒMICA COVID-19 A L’ALT PENEDÈS

Ahir, 27 de Maig de 2021 es va presentar, en format virtual per la plataforma Zoom, el document final del Pla de Reactivació Socioeconòmica COVID-19 que s’ha desenvolupat al llarg d’aquests mesos a l’Alt Penedès.

Presentació Pla de Reactivació Socioeconòmica COVID-19. Plataforma Zoom

La Consellera d’Empresa i Ocupació i Productes de la Terra del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Cristina de la Cruz, va conduir la sessió on va participar la Subdirectora de Polítiques Actives d’Ocupació del Servei d’Ocupació de Catalunya, Susana Díaz. La seva intervenció va anar dirigida a  posar en context la necessitat dels Plans de Reactivació en el conjunt de Catalunya i la necessitat de col·laboració entre Administracions i empreses per dur-los a terme.

Seguidament,es va donar pas al bloc de “Perspectives empresarials de futur més enllà de la COVID-19“, que va comptar amb la participació de diverses empreses, entitats i agents que van donar a conèixer acccions que s’estan duent a terme al territori que estan relacionades amb les línies estratègiques que es volen potenciar, com són:

• Digitalització: des de l’empresa Torres es va explicar quines són les aplicacions de la digitalització al sector de la viticultura.
  • Sostenibilitat i medi ambient: el packaging cada vegada més sostenible a través de Cartonatges Font com a projecte que cuida el medi ambient.
  • Equilibri territorial i creixement econòmic i social arrelat al territori: l’empresa Cades Penedès va exposar el seu procés productiu i línies de negoci arrelades al territori amb un component d’economia circular.
  • Coordinació entre actors pel desenvolupament econòmic: Albet i Noya va posar en relleu la necessitat d’actuacions relacionades amb la RSC mitjançant la seva relació amb l’entitat del tercer sector, Entrem, com a exemple de relacions per al desenvolupament econòmic al territori.
  • Comerç, restauració i turisme: els sectors més afectats per la COVID-19 van estar presents a l’acte a través de l’entitat SOM Sant Sadurní, exposant les mesures que han dut a terme i  les actuacions que tenen previstes de cara al futur.
  • Agilitat administrativa i la transformació digital de l’Administració: vam comptar amb l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, des d’on ens van explicar cap a on va el model de l’administració pública pel que fa als propers anys.
  • Coworkings i vivers d’empreses: des de l’empresa Bildi Gràfiks, ens van enumerar la quantitat de beneficis que suposa la creació d’espais coworking com a espai de genració de sinèrgies, atracció de talent i arrelament al territori.

Per finalitzar, a mode de conclusió l’Èric Gómez, cap del Servei de Desenvolupament Econòmic del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, va presentar les 4 línies estratègiques per fer front a 4 reptes de la comarca; i es concreta en 10 mesures i accions que es duran a terme sobre la base del diagnòstic i les relacions establertes amb tots els agents socioeconòmics del territori i més de 200 participants. Aquestes es poden resumir en la següent imatge:

Mesures COVID19

Esperem que l’acte hagi estat interessant per totes les persones assistents i, en cas que no hàgiu pogut assistir, us animem a visualitzar el vídeo de l’acte al nostre canal de youtube, i visualitzar les presentacions dels nostres ponents a l’apartat de documentació.

No us perdeu totes les nostres novetats i subscriviu-vos, ara tot just comencem!!